למה הילדים שלנו לא יודעים אנגלית ומה אפשר לעשות

קורה לי הרבה שאני מדבר עם הורים שאומרים לי דבר מדהים!! הילד/ה שלהם בכיתה דוהיא בקושי מצליחה לקרוא מילים באנגלית, שלא לדבר על סיפורים קצרים כמו שהמורה שלה רוצה ושספר הלימוד של אותה שנה מצפה ממנה.

אני אפילו שומע על כיתות שלמות שלרוב הילדים יש מורים פרטייםוזה כבר בכיתה ד‘!!!

איך יכול להיות שבחומר כל כך בסיסי כל כך הרבה ילדים זקוקים לעזרה? יש לכך כמה תשובות.

הסיבה העיקרית היא שספרי האנגלית בארץ, ורוב המורים שעובדים במשרד החינוך במחלקה של לימודי האנגלית אינם דוברי עברית כשפת אם.

הספרים מכוונים לילדים דוברי אנגלית שמכירים את השפה ונדרשים רק ללמוד לקרוא ולכתוב.

ההבדל הוא מהותי מכיוון שילדים שמגיעים מארץ דוברת אנגלית מכירים את השפה ואת המילים הבסיסיות בה. להבדיל מילדים ישראליים שלרוב אינם מגיעים עם אוצר מילים מספיק, אם בכלל, ויש להם קושי כפול.

קושי אחד הוא ללמוד את צלילי האותיות באנגלית ואת צורתם, והקושי השני הוא ללמוד את אוצר המילים.

בלימודי הוראת האנגלית במכללות לא שמים על כך דגש אלא מלמדים כללי איות ודקדוק ומאמרים כלליים על הוראת אנגלית.

כך יוצא שמורה חדשה שמגיעה ללמד אנגלית איננה יודעת כיצד לגשת לכיתה והיא מסתמכת על ספרי האנגלית של משרד החינוך שכאמור אינם מותאמים לילדים ישראליים.

אם כך מה אנחנו כהורים יכולים לעשות? קודם כל אנחנו צריכים לקחת אחריות על לימודי האנגלית. לצערי אי אפשר להשאיר את האחריות בידי בית הספר. כמובן כהערהישנן מורות מדהימות שמצליחות ללמד שפת האנגלית בצורה טובה ומהנה, אך לצערנו הן המיעוט ולא הרוב.

הבסיס ללמידה של הקריאה והכתיבה הוא לזכור את צורת האותיות ואת הצליל שכל אות מסמלת. חוברת easy  נותנת פתרון לכך מכיוון שכל לימוד של אות נעשה בדף שלם שבו יש את האות בגדול, תומך זיכרון שעוזר לילד/ה לזכור את צליל האות ותרגול של כתיבת האות עם חצים.

פוסט על תומכי זיכרון וכתיבת האותיות באנגלית יתפרסם בקרוב.

בואו והצטרפו למועדון שלנו

וקבלו פוסטים וטיפים ראשונים על לימוד אנגלית בצורה מכוונת.

כניסה למשחקי הלימוד